top of page
Ara

"Mustang" Gelenekten "Mach-E" Geleceğe ! ...

Yazarın fotoğrafı: Sabit SakinSabit Sakin

Günümüz otomotiv dünyası bir değişimin eşiğinde ve bizde tam geçiş noktasında duruyoruz. Birçok konu var hallolması gereken ama alternatif enerji ile hareket edebilen araçlara dünyanın çok ihtiyacı var. Emisyon oranlarının düşürülmesi, artan dünya nüfusu ile yeryüzündeki ekolojik dengenin korunması ve bu mirası çocuklarımıza bırakabilmemiz için önem arz ediyor.


Bu konuda otomotiv üreticilerini büyük zorluklar bekliyor. Bir tarafta, şartları ağırlaşan regülasyonlara uyum sağlamaları için yeterince Elektrikli Araç (EA) satmaları gerekecek, bu da maliyetlerin artması ve yeni yatırımlar demek. Diğer tarafta mevcutta karlı olan geleneksel araçların geçişini sağlamaları gerekecek.


Markalar bu konuda; farklılaştırılmış bir müşteri deneyimi, güçlü ürün portföyü ve şarj altyapısı gelişimi ile "EA" Elektrikli Araçların satışlarını teşvik etmek istiyor.

Rekabet yeniden tanımlanıyor...

"EA" Elektrikli araçlara geçişte aşılması gereken önemli konular, enerjinin depolanması, aktarılması, yenilenmesi, zamandan tasarruf edilmesi, ulaşılabilirlik, altyapının kurgulanması ve kurulması... gibi. Komple bir değişim söz konusu olunca, hayatımızın bir parçası olan ulaşıma tecrübelerimizi aktarmamız gerekiyor. Otomotiv sektörünün önemli tecrübeli markalardan biriside "Ford". Ford'un Değişimine ve dönüşümüne birlikte bakalım ve neler öngörüyor.

Aslında değişim bir gecede gerçekleşmiyor...

Ford'un hikayesini otomotiv sektörüne biraz aşina olanlar bilirler, kendi içinde hikayeler barındırır, model "T " sonrasında efsane "Mustang" gibi... Tarihinde bir çok farklı nesilden mühendis ile gelişim yaparken, değişimi farklı pazar arayışları ile rekabetle hep aradılar. Aslında çoğu pazarda hala gelenekçi sanılan Ford, değişimler ve dönüşümler konusunun iddiacısı olmuştur. Buna"Ford GT" modelini hemen örnek verebiliriz ve pek hatırlanmasa da 2004 yılında ilk hibrid SUV olan Ford Escape'i tanıtmıştı.


Bir "EA" (Elektrikli araçla) ile pazara gireceksiniz, geleneksel bir yaklaşım mı? sergilerdiniz! yoksa en güçlü oyuncunuzu sahaya mı sürmelisiniz?


Rakipleriniz güçlü ve zayıf yönleri var... Ford kararını sadece Mach- E olarak değil "Mustang" olarak alıyor, neden mi? (Performans, tutku, geçmiş ....) . Şirket bunu uzun toplantılarda çokça ele almıştır. Başlığı tam bu yüzden seçmiştim !... Mustang hikayesine bu yazımda ulaşabilirsiniz "Ford Mustang" Değişimden, Dönüşüme ...




Ford Mustang Mach -E


Ürüne geçmeden önce üründen daha kritik konular var EA' lar için; bunlar şarj, hızlı şarj(şarj süresi), şarj noktaları, bu noktalara ulaşım, bakım, lityum-iyon akünün performanslı kullanım süresi, tüketiciye bu hizmetlerin maliyeti...vb. Elektrikli araçlar dünyası için Ford'un en önemli konuları ele aldığını görüyoruz " FordPass ™ " uygulaması ve süreçleri ile bu konuya derinlemesine eğiliyor.


"FordPass ™ Charging Network'teki 150 kW şarj cihazıyla, Mustang'ten ilham alan tamamen elektrikli SUV, yaklaşık 10 dk. hızlı şarjla tahmini 47 mil(76km) ortalama menzil ve 45 dakika içinde% 10-80 arasında şarj edebilir. Ford, sürücüler için FordPass ™ Charging Network'e iki yıl ücretsiz erişim sağlar. FordPass ™ Şarj Ağı ayrıca, *12.000'den fazla halka açık şarj istasyonu sunar ve büyütür - en popüler eczane ya da kahve zincirlerinin bazıları kadar her yerde bulabilirsiniz. En yakın FordPass Şarj Ağı şarj noktalarını müşterilerine etkileşimli haritayı bir haritayla sunuyor " (kaynak : ford.com)



Mach _E için; hedef menzil 300mil (480 KM), DC şarj ile 10 dk. 76 km menzil ortalama ve üstelik 0-60 mil (100km) 3sn "GT" modeli için bir hızlanma öngörüsü sunuyor.


Rekabette dikkat çekici yönünü " Ford, Kuzey Amerika'nın en büyük elektrikli araç şarj ağını sunarak, müşterilerin tamamen elektrikli bir yaşam tarzına güvenle geçmesine yardımcı oluyor"(kaynak:ford.com) şeklinde tanımlıyor. Yapılan bir çok pazar araştırması tüketicilerin "EA" ları tercih etme kararlarını etkileyen en önemli konulardan biri olarak görüyor**...


Mach - E bilinmesi gereken önemli kişiselleştirmeler sunuyor;



"Sürücü Profiline göre kişiselleştirme; Mustang Mach-E, Telefonunuzu Anahtar Olarak Kullanarak Yaklaştığınızda sizi tanır. Ardından koltukları, aynaları, telsizi, aydınlatmayı ve gösterge panelini istediğiniz gibi otomatik olarak ayarlar. Mustang Mach-E'niz ruh halinize uygun olacak. Anında kullanıcı kendine uygun tercihleri seçebilir - ve iç ses, ışıklandırma ve hatta yanıt verebilirlik tarzınıza uyar - ister Dizginsiz , Meşgul veya isterse Fısıltı. Yeni Nesil SYNC ile Sürüş Kolaylığı; Yeni akıllı, sesle çalışan ve yeni nesil SYNC ® , çevrenizde tasarlanan bir sürüş deneyimi sunar. Akıllı telefonunuz kadar sezgisel, kullanıcı dostu tasarımı sürücünüzü doğrudan mobil cihazınızdan veya bilgisayarınızdan kişiselleştirmenizi ve güncellemenizi kolaylaştırır. Diğer önemli noktalar arasında bulut bağlantısı yer alır, özelleştirilebilir ve 15,5 inç dokunmatik ekran ve modem tabanlı havadan güncellemeler yer alıyor." (kaynak : ford.com)


Ford Mustang Mach-E, pazarlar ve tüketiciye*** kulak verilerek geliştirildiği bir model olarak dikkat çekiyor. Pazar gelişimleri son yıllarda SUV araçlara olan talep artışı ve emisyon oranları başta olmak üzere çeşitli teknolojik ve sosyo-politik gelişmelerin EA’ların kitlesel kabulünü etkilemesi bekleniyor. Ford'un öngörü modeli olarak geliştirdiğini kabul etmeliyiz.



Özetle;


Değişim 1 gecede olmuyor ve tüketiciler güvenmek isterler. Satın alma davranışı için, bir çok çekince var potansiyel müşterilerin kafalarında. Bu güveni yakalayabilen markalar ve gelenekleri, geleceği etkileyeceğe benziyor. Tüketiciler özellikle güvenlik, ulaşılabilirlik, maliyetler ve kişiselleştirme konularında beklenti içerisindeler. Ford'un bu konuda dersine çalıştığı model diyebiliriz.


Üreticiler tarafında "EA" pazarı için, yol alınması gereken konuların başlıcaları; emisyon kurallarının katılaştırılmasına uyum, pil maliyetlerinde ciddi düşüş için rekabet edebilme, şarj altyapısının geliştirilmesi ve zorunlu modellerin mevcudiyetini sağlamaları sayılabilir. Ayrıca bu konu sektör içi ve dışı bir çok iş birliği geliştirmeyi zorunlu kılıyor.

Pazarda EA'ların beklenildiği gibi önümüzdeki 10 yıl sonunda etkili bir paya sahip olacağı düşüncesi için elektrikli araç modelleri çeşitlendirilmeli, tek bir modelin ileride rekabet için yeterli olmayacaktır.

*Tüketicilerin "EA" tercih etmelerini etkileyen önemli noktalardır.

**OEM'ler, EA piyasasına yeniden ilgi göstermekte ve EA pazarına nüfuz etmek için büyük hedefler belirlemişlerdir. Buna rağmen, tüketicilerin çoğu EA gerçeğini görmezden gelmekte. kaynak: EY

***EA Pazar büyümesini sağlayan trendler; SUV'lara artan talep, emisyon azaltımını (geleneksel ICE (sadece içten yanmalı motor)’ler kullanarak) daha da zorlaştırmaktadır. kaynak: EY


Sabit Sakin


Not* Uyarı : Bu makalede verilen bilgiler, herhangi bir biçimde tavsiye olarak kullanılmamalıdır. Bu bilgilere dayalı olarak alınan kararların sonuçlarından ve risklerinden Sabit SAKİN sorumlu olamaz.


Fikri Haklar; Bu yazıda yer alan bilgileri herhangi bir biçimde, Sabit Sakin'in öncelikli yazılı izni olmaksızın kopyalayamaz, yükleyemez, yayınlayamaz, dağıtamaz veya çoğaltamazsınız. Bununla birlikte, bu yazıda yer alan bilgileri kendi kullanımız için basabilir/veya yükleyebilirsiniz, kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.


 
 
 

Comments


Commenting has been turned off.
Keyboard and Mouse

Satış Akademisi

e-mail: bilgi@satisakademisi.com.tr

İLETİŞİM

Bilgi ve destek için bizimle iletişime geçin

Teşekkürler! Sizinle iletişime geçeceğiz.

© 2024 Sabit Sakin Satış Akademisi Otomotiv Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri

bottom of page