Satış Yönetimi; satış ve süreçlerini çok iyi bilmenin ve tecrübe etmenin yanında çok iyi bir planlama ve zaman yönetimi gerektirir.

Hedefler ucu açık bir zaman diliminde gerçekleştiriliyor olsa, üretim bizler istedikçe yapılsaydı, müşterilerimiz biz ne zaman istersek o zaman talepte bulunsalardı ve bazen tüm bunları bir butonla durdurabilseydik! Evet sadece bir butonla yönetebilirdik!...

Peki... Gerçeklikte ne yapmalı?
Kurumlar kar etmeli ve bireyler gelir elde etmelidirler, bu tüm satış gücü ekiplerinin hemfikir olduğu konu etkin satış yönetimi ile sağlanmaktadır. Satış mesleğinde sonuç en önemli konudur ve sonuç kazançtır (*para). Para aslında zamandır satış için.
Satış yönetimi, etkin planlama ve bütçeleme yoluyla belirlenen süreler içerisinde* satış hedeflerine ulaşılmasına yardımcı olur. Satış profesyonellerinin zamanın değerini anlamaları çok kritiktir, taahhütleri yerine getirmeli ve zamanında geri dönüşler olmalıdır.
"Satış hedefleri "yıl - 3 ay - ay -hafta - gün" olarak tanımlanabilir. dijital platformlarda bunu daha mikro zaman dilimlerine bölebilirsiniz."
Amaç, verimliliği arttırmak mı? Konfor alanınızı genişletmek mi?
Zamanı iyi yönetmek , bireyin verimliliğini arttırır ve aynı zamanda önemli konuları atlamayı, yapılacakları unutmayı da önler. Zaman yönetimi, görevlerin çok daha hızlı ve daha etkili bir şekilde tamamlanmasını sağlar.

Nasıl Yapmalı?
Planlayın,
Bir ajandanız olsun (uygulama olabilir*) ; takviminde yılın önemli organizasyonları, toplantıları, önemli günler, seyahatler … vb. çok önemli acil durumlar haricinde planlamalı. Daha sonra mikro planlamalar yapabiliriz! Gününüzü iyi planlayın. Öncelikli olarak yapılması gerekenleri belirleyin ve sıralayın önem derecesine göre derecelendirerek sıralayın.

*"Günümüzde bir çok mobil uygulamadan planlama için destek alabilirsiniz! uyarıcı olarak kullanabilirsiniz."
Kendine görev vermek!
Bir görev planı veya yapılacaklar listesi hazırlayın ve bunu zaman dilimleri içinde kalarak hazırlayın. Her etkinlik için belirlenen zamana karşı önemli bulduklarınızı not edin. İşi öngörülen zaman dilimi içinde bitirmeye çalışın ve en önemlisi alışkanlık haline getirin. Adım adım, önceliklerinize göre yapılmış olan aktiviteleri işaretleyin ve geri kalanına yoğunlaşın. Önemli görevleri unutmamak için planlayıcı, düzenleyici veya masa takvimi kullanma alışkanlığını zaman geçtikçe geliştirmeye ve güncellemeye devam edin.

İş istasyonunuz ve çevrenizde dosya yığınlarını ve kağıt yığınlarını saklamaktan kaçının, aynı şekilde bilgisayarınızda ekranınızda yığınla dosyalar ve aynı anda açılmış onlarca uygulama olmasından kaçının. Masanızı, bilgisayarınızı, tabletinizi ve telefonunuzu temiz ve düzenli tutun. İhtiyaç duymadığınız şeyleri at, sil, kaldır …
Kendinize zaman ayırın, gerekirse daha verimli olabilmek bazen bir kahve içmektir, bazen bir muhabbettir, canınız ne istiyorsa onu yapın tüm gününüzü işe vermeye çalışmayın. Bu, işe daha iyi konsantre olmanıza ve tamamlamanıza yardımcı olur. Çalışırken dikkat dağıtıcılardan kaçının. Tüm bunları yaparken zaman hırsızlarından kaçının. Farkında olmadığımız bir çok zaman çalıcı vardır, bunları belirleyin ve kurtulmaya çalışın!
Kendi performansınızı düzenli olarak gözden geçirin.
Kendiniz için kriterler belirleyin. "Örneğin; İşinizi zamanında bitirip bitirmediğinizi değerlendirin. Satış uzmanları toplantılara asla geç kalmamalıdır! Müşterileri bekletme! Zamanlama önemlidir, gideceğiniz yere önce ulaşmak için biraz erken başlamak her zaman daha iyidir. Her zaman görüşme öncesi notlarınızı son kez gözden geçirmek için vakit oluşturun, sürprizlere yer vermeyin. "
"Belirli bir görevin nasıl yerine getirilebileceğine ilişkin bir eylem planı hazırlayın. Adım adım yaklaşımı benimseyin, bir diğerine başlamadan önce bir görevi bitirmek önemlidir."
Satış uzmanı gelişime ve öğrenmeye açık olmalı, ilişki kurmaktaki avantajını diğer meslektaşları ile çeşitli seçenekleri ve fikirleri tartışmalı ve işleri en iyi şekilde yerine getirmek için strateji ve teknikler geliştirmelidir. Her göreve özel hazırlık yapılmalı, tahsis edilen bütçeleri ve zamanı etkili kullanmayı aklınızda bulundurun.

"Önceki yılın faaliyetlerinin sonuçlarını ve performansı analiz edin ve bir iş planı hazırlayın."
İş planının somut olduğundan ve her bireyin gelecekteki eylem planını yansıttığından emin olun. Paylaşın delege edin ve yönetin.
Satış yöneticisi, etkili planlama sonucunda daha fazla odaklanabilir ve daha iyi konsantre olabilirler. Çoğu durumda planlama yapmak geleceği güvence altına alır.
"Unutmayın; Planlamazsanız, Planlanırsınız!..."
Belirlediğiniz eylem planın ve hedeflerin zamanı dolduğunda ne yaptığınızı değerlendirin, sonunda herşey olması gerektiği gibi mi? Kişisel standartlarınızı belirlemelisiniz, unutmayın siz başkalarını ikna etmek için bu mesleği seçtiniz. Planlar ve zamanlamaları kontrol edersen yönetirsin.
Sabit Sakin
Not* Uyarı : Bu makalede verilen bilgiler, herhangi bir biçimde tavsiye olarak kullanılmamalıdır. Bu bilgilere dayalı olarak alınan kararların sonuçlarından ve risklerinden Sabit SAKİN sorumlu olamaz.
Fikri Haklar; bu makalede verilen bilgilere (tüm metin, grafik ve logolar dahil olmak üzere) ilişkin tüm hakları (telif hakları, ticari markalar, patentler ve diğer tüm fikri haklar dahil olmak üzere) elinde tutar. Bu yazıda yer alan bilgileri herhangi bir biçimde, Sabit Sakin'in öncelikli yazılı izni olmaksızın kopyalayamaz, yükleyemez, yayınlayamaz, dağıtamaz veya çoğaltamazsınız. Bununla birlikte, bu yazıda yer alan bilgileri kendi kullanımız için basabilir/veya yükleyebilirsiniz, kaynak göstererek paylaşabilirsiniz.
Comments